8.9.08

Resultats del Cadenhead’s Malt Whisky Nosing Challenge 2008

Els resultats del Nosing Challenge 2008 de Cadenhead’s s’han fet públics avui. No hem pas guanyat però hem fet un resultat acceptable. Dels 4 maltes que calia encertar (d’una llista de 8) en vàrem encertar 2 per unanimitat (Inchgower i Mortlach). Vàrem identificar bé les notes salades de l’Inchgower i els seus trets més propis d’un malta de la costa que d’un Speyside. Pel que fa al Mortlach vàrem poder trobar-hi les característiques florals i elegants però fermes alhora; també vàrem deduir bé que es tractava d’un malta d’uns 18 anys (en té 19) madurat en botes de xerès.
Els dos maltes que queden no els vàrem encertar però tampoc vàrem quedar gaire lluny del resultat final: En una versió (de les dues que vàrem presentar) hi vàrem posar els dos maltes - Tobermory i Clynelish – però canviats. En l’altre versió vàrem posar Ledaig en lloc de Tobermory (un error menor donat que els dos whiskies es produeixen a la mateixa destil·leria).
Pel que fa a les edats dels maltes ens hi vàrem aproximar bastant bé, tot i que en general eren una mica més envellits del que vàrem considerar.
Per tant com a conclusió diria que evidentment ho podíem haver fet millor però donada la dificultat del tast (els vuit whiskies que hi havia no són els més habituals) el resultat és prou acceptable.

8 comentaris:

Lluís Monteis ha dit...

Molt bé Joan, de totes maneres:
"Qui no es consola és perquè no vol".

Joan ha dit...

Home... de tot se'n poden fer diverses lectures però si més no, objectivament, tenim un 2 sobre 4 en un examen difícil. Jo estic content...

Gemma ha dit...

Felicitats pels bons resultats!
Flipo els adjectius que utilitzes per definir cada whisky... increïble que pogueu notar tot això!
Ara toca millorar resultats en la propera edició, eh?
Per cert, saps si algú ho va encertar tot?

Anònim ha dit...

Molt bé nois ! Encertar-ne 2 de 4 no està gens malament; i a més, pel que explica en Joan, en la resta de casos vàrem estar a la vora.

Una mica com el Barça amb el Numància... però nosaltres vàrem fer 2 gols !!

Pep Amargant ha dit...

Genial. Jo em pensava que trauríem un zero patateru, i que en algun cas ens aproparíem en l'edat o a la zona. Per mi és un resultat més que excel·lent. Però, com diuen a l'ensenyament, necessitem millorar i progressem adequadament.

Joan ha dit...

A la web de Cadenhead's no diuen si algú ho va encertar tot o no (diria que era molt difícil no fer cap error). Només s'especifica que el guanyador és un tal Paul Andersson.

No tot són postres ha dit...

M'imagino que ets el germà de la Gemma de la Cuina de casa. Et vaig coneixer gràcies a un comentari que va fer a un pastís de Baileys que tinc al meu blog.
Endavant amb el teu...Es impressionant "com us inspira" el whisky!
PTNTS
Dolça

Joan ha dit...

Dolça,
Gràcies pel comentari (sóc un cosí de la Gemma). És veritat que el whisky pot donar molt de joc i inspiració - en el bon sentit de la paraula. M'imagino que més o menys com molts altres móns, com la cuina etc, etc... Ara em miraré aquest pastís de Baileys...