14.10.14

Whisky NAS, l'edat és important?

NAS és l'abreviació de No Age Statement (no hi consta l'edat).
Sempre hi ha hagut maltes embotellats sense que hi figuri l'edat.  El primer whisky de malta que vam tastar, ja fa molts anys - un Glenfiddich, no tenia una edat especificada
En aquests darrers anys, però, han augmentat molt aquestes expressions de whisky.  Sembla ser que amb l'increment de vendes a nous mercats (Xina, Rússia...) els estocs de whisky envellit haurien disminuït de manera considerable.  Per això les destil·leries estan embotellant maltes joves en combinacions de bótes diferents o barrejats amb whiskies més vells.
Això d'entrada no és pas dolent...  Un dels maltes d'aquest tipus amb més èxit és el Laphroaig Quarter Cask - un excel·lent malta.  Ardbeg també promociona un bon nombre dels seus maltes sense edat però amb un concepte "premium", és a dir com a productes especials i exclusius...
En definitiva els clients ens trobem amb una varietat més àmplia de maltes, sovint amagat sota noms suggerents com traditional, reserve, classic, select, comprem, sense saber-ho, whisky molt jove....  però... és important l'edat?

2 comentaris:

Celler Sota l'Escala ha dit...

Veig que en la foto hi ha el Tomintoul. Jo vaig acceptar un consell d'un botiguer, que en principi em mereixia confiança, i el vaig trobar fluix de sabor, com aigualit.
L'has tastat ? quina és la teva opinió ?

Joan ha dit...

Crec que no és pas un mal whisky... potser no té el caràcter d'altres Speyside però és prou correcte. Recentment vaig tastar les noves expressions de 10, 16 i 33 anys i em van semblar interessants sense ser excepcionals...